5 Aug 2017

Záhady a tajomstvá | Netvor je zver

Autorka: Peternelle van Arsdale | Čo môžete čakať: tajomno, záhady | Goodreads: 3,58 | Slovenské vydanie: Slovart, 2017

Alys jednu noc nemôže spať, a tak sa vytratí z domu a potuluje sa po dedine, keď sa stretne s dvomi požieračkami duší. Tie jej, aj ostatným deťom z dediny, zachránia život, no ich rodičia také šťastie nemajú. Deti sa však našťastie dostanú do druhej dediny, kam ich prichýlia ľudia do svojich domov, niektorí ochotnejšie ako iní. Lenže Alys v sebe objavuje akúsi tajomnú silu, o ktorej keby sa dozvedeli dedinčania, zrejme by ju upálili. 

Alys bola zaujímavou postavou, pretože sa musela naučiť skrývať svoj potenciál pred ľuďmi z dediny, inak by jej hrozila smrť. Musela sa vysporiadať so smrťou svojich rodičov a ako malá bola umiestnená do rodiny, ktorú vôbec nepoznala, do dediny, ktorá bola odlišná od tej jej. Aj napriek tomu som však jej postavu mala rada, lebo bola silná a aj napriek tomu, ako sa k nej niekedy dedinčania správali starala sa aj o iné deti a naozaj to v živote nemala ľahké. 

Veľmi sa mi tiež páčilo autorkine zakomponovanie náboženstva do stredovekého prostredia a spolu s ním aj využitie postavy Netvora. Ja som mala vždycky rada príbehy o „čarodejniciach“ a vždy ma fascinovalo, kam bola cirkev schopná zájsť až. A tak to bolo aj v prípade dedinčanov, pretože boli zaslepení vierou a Alysu videli ako niečo diabolské a šepkali si o nej a jednoducho sa mi tento element páčil, pretože to pridávalo temnej atmosfére. 

Avšak kniha ma nezasiahla až tak, ako by som chcela. Hoci nápad bol veľmi dobrý a spracovanie tiež, keď som sa dostala na koniec knihy, civela som na ňu a rozmýšľala som, čo bola vlastne pointa príbehu. Celé mi to prišlo bez nejakého uzavretia a asi ani teraz by som nevedela povedať, čo bolo hlavnou myšlienkou celého toho príbehu. 

Ďalšia vec, ktorá mi na tom vadila bola tá romantika... ok, to, že tam bola romantika by mi ani tak nevadilo, keby to nebola taká hrozná insta-love dvoch, pomaly ešte detí. Ja viem, že príbeh sa odohráva v inej dobe a tam boli baby vhodné na vydaj už v 15-tich a hneď mali deti, ale... jednoducho som tým dvom neverila, že sa milovali tak, ako to tvrdili. A, úprimne, prišlo mi to trochu aj zbytočné, lebo to nijako príbehu nepomohlo. 

Celkovo si myslím, že Netvor je zver je zaujímavá kniha, ktorá je dobre napísaná a má potenciál, no možno ešte jej dosť chýbalo. Napriek tomu si myslím, že tí, ktorí máte radi tajomné príbehy a trochu tej mágie alebo nadprirodzena, by ste si knihu mohli užiť. Koniec koncov, ja som na ňu počula len dobré ohlasy, preto ma mrzí, že som si ju neužila tak, ako ostatní.  


*Za recenzný výtlačok by som rada poďakovala vydavateľstvu Slovart. Knihu nájdete TU.*

1 comment :

  1. Jen tři? Ale i tak to je dobrý. A ta obálka se mi moc líbí...

    ReplyDelete